Internetowa rewolucja w Katowicach.
Ruszyła sieć punktów dostępu do internetowych usług administracji publicznej.
Od połowy listopada mieszkańcy Katowic mogą korzystać z sieci bezpłatnych punktów internetowego dostępu do usług
i treści przekazywanych elektronicznie przez magistrat miasta. Na sieć składa się 12 infokiosków, 9 telecentrów oraz hot-spot na katowickim rynku.
Infokioski to specjalnie przystosowane i obudowane komputery umieszczone wewnątrz i na zewnątrz budynków urzędu miejskiego w centrum miasta; telecentra to wyposażone w po pięć komputerów pomieszczenia w bibliotekach i domach kultury poza centrum, a hot-spot to obszar z bezprzewodowym dostępem do internetu.
Sieć publicznych punktów dostępu do elektronicznych usług administracji publicznej ma ułatwić mieszkańcom swobodny dostęp do informacji, które pomogą im załatwić sprawy w urzędzie. Przez sieć na razie nie można załatwić żadnej urzędowej sprawy, ale można wysłać do magistratu skargę lub wniosek. Możliwe jest już m.in. uzyskanie pełnej informacji o urzędowych procedurach czy terminach płacenia miejskich podatków, a także wydrukowanie potrzebnych druków, formularzy i instrukcji.
Użyteczność otwartych we wtorek punktów ma wzrosnąć po upowszechnieniu podpisu elektronicznego – prawdopodobnie w 2008 roku. Wtedy – po stworzeniu indywidualnego konta internetowej obsługi w urzędzie miejskim – możliwe będzie np. wysyłanie tam przez internet pełnego wniosku o wyrobienie dowodu osobistego czy też sprawdzenie stanu rozliczeń podatkowych z urzędem.
Inwestycja była realizowana od kwietnia zeszłego roku. Pierwotnie miała kosztować ok. 700 tys. zł, jednak udało się zredukować jej koszt do ok. 500 tys. zł. W 75 proc. została sfinansowana ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach działania Infrastruktura Społeczeństwa Informacyjnego.