Włoski sznyt na śląskich torach

Aktualności Możliwość komentowania Włoski sznyt na śląskich torach została wyłączona

30 sierpnia na katowicki dworzec wjedzie Flirt – pociąg wyprodukowany przez Stadlera na rynek szwajcarski i włoski.

Pokazowy model pojedzie z dworca w Katowicach do Gliwic i z powrotem. Cztery maszyny zamówione przez województwo śląskie będą bardzo podobne do typu Tilo, tyle, że zostaną wyprodukowane już w Polsce i będą się nazywały Flirt. Ich montaż rozpoczął się kilka dni temu w Siedlcach, gdzie powstała nowa fabryka Stadlera.

Pociągi będą kursować między Bielskiem-Białą i Częstochową oraz na linii Tychy – Katowice – Sosnowiec. Na tej drugiej trasie, specjalnie dla pociągów Flirt, przeprowadzony zostanie remont, umożliwiający pociągom szybką jazdę.

Pociągi wyprodukowane dla woj. śląskiego będą miały 74 m długości, klimatyzację, podjazdy dla niepełnosprawnych oraz nowoczesne wyciszenie. Każdy ze składów pomieści ok. 500 pasażerów (180 miejsc siedzących). Wewnątrz pociągu, który może osiągnąć prędkość do 160 km/h, zamontowane zostaną też kamery.

Cztery pociągi zamówione przez województwo śląskie w 2006 roku kosztowały 90 mln zł. Do 2013 na śląskich torach ma pojawić się 16 kolejnych nowoczesnych maszyn (osiem z nich będą to nowe składy, a pozostałe osiem – gruntownie wyremontowane). Pociągi mają jeździć m.in. pomiędzy Gliwicami a Częstochową oraz Bielskiem-Białą a Katowicami.

Tilo
Flirt będzie łudząco podobny do pociągu Tilo (na zdjęciu), który już za kilkanaście dni zostanie zaprezentowany pasażerom z naszego regionu